vairavimo komfortas

Vairavimo komfortas. Kas lemia ir nuo ko jis priklauso?

Vairavimo komfortas. Kas vis dėlto tai yra ir į ką šioje vietoje reikėtų atkreipti dėmesį? 

Viskas priklauso nuo sėdynių

Komfortas prasideda nuo automobilyje įrengtų sėdynių, nes beveik visą laiką automobilyje praleidžiame būtent sėdėdami. Kartais tai sudaro išties daug praleistų valandų ir daug nuvažiuotų kilometrų. Turite išvaržą ar skundžiatės lėtiniais nugaros skausmais? Tikriausiai greitai tapsite gerokai irzlūs ir nelaimingi, jei naujame automobilyje sėdynės labai greitai jums primins apie jūsų fiziologiškai jautrias vietas.

Tai kas apibrėžiama žodžiu “patogios” sėdynės, žinoma, kiekvienam vairuotojui bus skirtingi dalykai. Kai kurie mėgsta tvirtesnes ir labiau priglundančias sėdynes, kurios gerai atremia apatinę nugaros dalį. Tačiau tvirtai prigludusios sėdynės varžo judėjimo laisvę. Ar jūs ir jūsų keleiviai tikrai galės ilgai sėdėti ankštose sėdynėse, o gal po kelių kelionės valandų jos ims kelti kūno skausmus?

Kitame sėdynių tipologijos spektro gale yra minkštos ir primenančios “pagalvę” sėdynės. Šios sėdynės, be abejo, patogesnės, tačiau klausimas, ar jos suteiks pakankamai atramos kojoms ir nugarai ilgos kelionės metu?

Vairavimo padėtis

Kai kuriose transporto priemonėse yra pailginta erdvė kojoms. Tai reiškia, kad vairuojant vairuotojo rankos ir kojos būna beveik visiškai ištiestos. Tokios galūnių padėtys dažniausiai būdingos sportiniams automobiliams, nors šiais laikais taip projektuojami ir kai kurie sedanų ar visureigių modeliai.

Sėdynės su pailgintomis kojomis gali būti puikus sprendimas, jei jas galima palenkti į priekį arba atlošti atgal, kad būtų užtikrintas tinkamas nugaros, rankų ir kaklo atramos kampas. Sėdynės, kuriose reikia sėdėti per arti arba per toli nuo vairo, o nugaros atrama yra minimali, gali sukelti nuovargį ir stresą.

Apatinės nugaros dalies atrama

Tinkama ir kokybiškai išspręsta juosmens atrama vairuotojui gali būti tikras išsigelbėjimas. Pagrindinė idėja yra ta, kad šiuo atveju naudodamasis sėdynės šone esančia svirtimi vairuotojas gali padidinti arba sumažinti spaudimą apatinėje nugaros dalyje. Tai padės, turintiems nugaros problemų arba apatinės nugaros problemas, dažnai susijusias su ilgu vairavimu.

Norint turėti tinkamą juosmens atramą, nebūtina išleisti automobiliui daug pinigų, nes ši funkcija dažniausiai būna įrengta visuose vidutinės klasės automobiliuose. Aukštesnės kategorijos automobiliuose atramos sistemos valdomos elektra. Elektra valdomos sistemos leidžia vairuotojui geriau kontroliuoti apatinės nugaros dalies atramos standumą, taip pat kontroliuoti, kurioje vietoje – aukščiau ar žemiau nugaros – yra sutelkta atrama.

Kojų atrama

Kojos ir užpakalis yra labiausiai kenčiančios vietos ilgos kelionės metu. Kai kuriuose prabangių modelių automobiliuose siūlomos sėdynės su rankiniu būdu valdomais prailginimais, suteikiančiais papildomą atramą kojoms. Brangesniuose modeliuose taip pat galima įsigyti elektra reguliuojamų sėdynių pagalvėlių, kurios suteikia papildomos atramos ir patogumo jūsų minkštajai kūno daliai.

Sėdynių galia

Elektra valdomos sėdynės siūlo begalę padėčių nustatymų, kurių rankiniu būdu valdomos sėdynės negali nustatyti. Jei automobilį vairuoja daugiau nei vienas asmuo, elektrinės sėdynės ypač naudingos, nes galima iš anksto užprogramuoti skirtingus sėdynių nustatymus. Jei kada nors bandėte rasti optimaliausią sėdynės padėtį valdydami ją rankinėmis svirtimis, tikriausiai žinote, kad pastangos ne visada baigiasi sėkmingai.

Jei svarstote apie elektra valdomas sėdynes, pagalvokite apie šildymą, ventiliaciją ir masažą kaip papildomas galimybes. Dėl šių funkcijų kelionės – ilgos ar trumpos – bus daug patogesnės.

Pratęskite bandomąjį važiavimą

Jei turite problemų su nugara ar kitomis kūno dalimis, kurias ima mausti ar skaudėti ilgai važiuojant, pasakykite apie tai automobilio pardavėjui: kad jums reikia papildomų 20-30 minučių prie vairo, kad iš tikrųjų pajustumėte automobilio patogumą. Daugelis jų tikrai patenkins jūsų prašymą. Tikėtina, kad šį automobilį vairuosite kiekvieną dieną, todėl geriau, kad jis būtų patogus.

Vairavimo komfortas: Pramogų sistemos

Pripažinkime, kad daug žmonių teigia esantys automobilių garso sistemų ekspertai, nors iš tikrųjų tokie nėra. Kiekvienas gali nusipirkti garso sistemą, kuri atkuria iki 20 000 Hz (maždaug toks dažnis, kurio žmogaus ausis nebefiksuoja) dažnius, bet ar jums tikrai reikia tokios galingos ir jautrios garso sistemos?

Dauguma transporto priemonių savininkų yra patenkinti garso sistema, kuri veikia, gerai skamba vidutinei ausiai ir yra lengvai valdoma. Garso sistemos sinchronizavimas su išmaniuoju telefonu tampa privaloma saugumo ir komforto sąlyga. Žmonės nenori maigyti telefono, kad atsilieptų į skambutį vairuodami.

Naujesnių modelių automobiliuose bus galima sinchronizuoti išmanųjį telefoną, valdyti sistemą balso komandomis, o prie kiekvienos sėdynės bus įrengtos USB jungtys, kad keleiviai galėtų užsiimti savo reikalais ir papildyti įrenginius energija.

Kiti straipsniai temoje Automobilio valdymas

Vairavimo komfortas: Keletas tikrai komfortiškų automobilių aptariami šiame video:

vairavimo komfortas
About the Author /

redakcija@taisauautomobili.lt

Tiesiog vairuotojas, kuris nuolat stresuoja, kai kas nors nutinka jo automobiliui ir paniškai nerimauja, kai reikia eilinį kartą važiuoti į servisą. Dėl to įkūriau šį tinklapį, kuriame ieškau paprastų sprendimų ir duodu patarimus išspręsti dalykams, kurie kartais atrodo panašūs į didelį dramblį, nors tėra mažos musės. Pažinkime savo automobilius drauge.

Post a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.