Automobilis meta dūmus

Automobilis meta dūmus. Kokios priežastys ir su kokiais gedimais tai susiję?

Automobilis meta dūmus? Ar tai variklio pabaigos pradžia, ar dar galima kažkuo padėti? Kadangi dūmai pasižymi įvairiomis skirtingomis savybėmis, jų kilmės priežastis gali būti skirtinga, todėl ir problemos sprendimo sudėtingumas gali būti nevienodai paprastas ar sudėtingas. Aptarkime tiek dažniausiai tiek rečiau pasitaikančias dūmingumą lemiančius faktorius.

 

Automobilis meta dūmus ? Greita pagalba.

 

Dažniausiai pasitaikantis klausimas, ar galima rasti greitą sprendimą variklio dūmingumui sumažinti prieš atliekant techninę apžiūrą? Atsižvelgiant į tai, kad dažniausiai pasitaikanti dūmingumo priežastys yra degantys tepalai, trumpalaikį efektą tikrai pasieksite naudodami taip vadinamus “daktariukus” – cheminės priemonės radikaliai pakeičiančios alyvos savybes ir jas išlaikančios 500-1000 km. Todėl TA praeiti pavyks, tačiau vėliau tepalai vėl grįš prie savo įprastų savybių ir išmetimo sistema mes dūmus. Įvairūs priedai sutirština alyvą ir ji nepatenka į degimo kamerą. Taigi, saugant ir tausojant automobilį, trumpalaikės priemonės yra tik geriausia priemonė iš blogiausių.

 

Balti dūmai

 

1. Antifrizo nutekėjimas

 

Aušinimo skysčio vidinis nutekėjimas yra viena ir priežasčių, kuomet galite pastebėti baltus dūmus, kylančius iš išmetimo vamzdžio. Šį automobilio variklio sistemos sutrikimą gali išduoti ir saldokas dūmų kvapas.  Dažniausiai antifrizas nuteka dėl įtrūkusios cilindrų galvutės ar kitų variklio elementų. Nutekėjęs aušinimo skystis  užteršia variklio tepalus ir dėl cheminės reakcijos išmetimo dūmai nusidažo baltai, kuriai įvykti pakanka ir neididelio antifrizo kiekio.

 

2. Kondensatas

 

Išmetamųjų dujų kondesatas yra vienas iš baltą dūmingumą lemiančių veiksnių dėl kurio pergyventi nereikėtų. Tai natūralus cheminis procesas vykstantis išmetamosioms dujoms maišantis su šaltu oru – šio reiškinio metu įvyksta kondencatas, kurio šalutinis produktas – balti garai. Jeigu baltų dūmų priežastis yra kondensatas, šiek tiek pavažiavus, dūmingumas turėtų sumažėti.

 

Melsvi dūmai

 

1. Blogas stūmoklių žiedų/vožtuvo sandarumas 

 

Problemos vožtuvo sandarikliuose arba nesandarūs stūmoklių žiedai lemia tai, kad variklio tepalai patenka į degimo kamerą, joje susimaišo su degalais ir sudega, pavirsdami baltais dūmais ties išmetimo vamzdžiu. o iš išmetamojo vamzdžio matote kylančius baltus arba melsvus dūmus.

 

Pilki dūmai

 

1. Purkštuko gedimai

 

Sugedęs purkštukas praleidžia į degimo kamerą per daug degalų ir šis kuro perteklius variklyje tinkamai nesudega. Išmetimo vamzdyje jis virsta baltais dūmais arba pilkais dūmais.

 

2. Sugedusi įpurškimo siurblio sinchronizacija – dyzeliniuose automobiliuose

 

Dyzeliniai varikliai pasižymi tokia savybe, kad įpurškimo siurblio veikimo laikas ir degalų slėgis turi būti ypatingai tiksliai suderinti. Jeigu sistemos dalys veikia tarpusavyje nesuderintai ir variklis pradeda naudoti per daug degalų, šie nespėja sudegti ir virsta baltais arba pilkais dūmais.

 

Juodi dūmai (dyzeliniams varikliams)

 

1. Nešvarus oro filtras.

 

Kad kuras dega netinkamai, dyzeliniuose varikliuose parodo būtent juodi dūmai. Gerai veikiančiam vidaus degimo procesui reikia užtikrinti specifinį kuro ir oro mišinio santykį. Jeigu šis cheminis junginys pasidaro per sodrus, išmetimo vamzdyje akivaizdžiai matomi juodi dūmai.

 

2. Sugedę/užsikimšę purkštukai

 

Jeigu purkštukai veikia netinkamai, yra sugedę, užsikimšę ar atsidaro bei užsidaro netinkamu intervalu, jie į cilindrus praleidžia netinkamą kiekį degalų. Šio proceso pasekmė – kietosios anglies liekanos, virstančios juodais dūmais išmetimo vamzdyje.

 

3. EGR vožtuvas

 

EGR vožtuvas atsakingas už išmetimo teršalų kiekį – jis pakartotinai cirkuliuoja dujas, grąžindamas jas į degimo kamerą, tokiu būdu jos ne iš karto patenka tiesiogiai į išmetamųjų dujų sistemą. Ilgainiui įvairios degimo proceso liekanos užkemša EGR vožtuvą, o viso to pasekmė – automobilio galios praradimas, didėjančios degalų sąnaudos ir juodi dūmai išmetimo sistemoje.

 

4. MAF oro srauto jutiklis

 

Oro srauto jutiklio paskirtis yra tinkamo degalų ir oro mišinio santykio paruošimas. Padidėjęs oro srautas gali lemti, kad į variklį bus įpurškiamas per didelis degalų kiekis, kuris nespės sudegti ir bus pašalintas juodų dūmų pavidalu.

 

automobilis meta dūmus

About the Author /

redakcija@taisauautomobili.lt

Tiesiog vairuotojas, kuris nuolat stresuoja, kai kas nors nutinka jo automobiliui ir paniškai nerimauja, kai reikia eilinį kartą važiuoti į servisą. Dėl to įkūriau šį tinklapį, kuriame ieškau paprastų sprendimų ir duodu patarimus išspręsti dalykams, kurie kartais atrodo panašūs į didelį dramblį, nors tėra mažos musės. Pažinkime savo automobilius drauge.

Post a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.