Kas per velnias tie sailentblokai?
Sailentblokai – kas gi tai? Iš tiesų tai šios detalės pavadinimą reiktų tarti saiyjen…okai. Kai dar kartą paklausiau meistro, ką gi jis vis dėlto ten po velnių keitė mano netjūninguotoje ir visiškai iš minios neišsiskiriančioje – todėl gana konkrečioje – Renault Laguna II mašinoje, tai atsakymas skambėjo maždaug taip: sa–(priebalsių ir balsių mišinys)—ai.
OK. Turėjau puikią progą praleisti gerą vakarą prie interneto ir užveisti šį dienoraštį sau ir kitiems, kam nusibodo su nerimu važiuoti į autoservisą ir su nežinia iš jo sugrįžti.
Atsakymas. Jūs visiškai sveikas ir normalus žmogus, jeigu nesupratote, ką Jums šį kartą pakeiti automobilių remonto įstaigoje. Kodėl, nes ši detalė turi pačius įvairiausius pavadinimus ir dabar jau niekas neatsakys, kurį iš jų pavartojo Jūsų transporto priemonę tvarkęs technikas. Kas gi jam arčiau prie širdies?
- sailentblokas
- sailenblokas
- silentblokas
- salem blokas (būtent taip išgirdau aš ir ne tik aš – nes interneto forumuose radau būtent tokius variantus, kurie pamažu atvedė prie profesionalių pavadinimų)
- guminė įvorė
- guminė atrama
- guminės pakaba įvorei
Atitikmenys anglų kalboje:
- silentblock
- rod bush
Tai iš tiesų svarbi pakabos detalė, sugerianti jos garsus ir švelninanti judesius, automobiliui važiuojant nelygiu keliu. Kuomet sailentbloko guma susidėvi, automobilio viduje gali atsirasti stiprus bildesys, ypač pervažiavus per duobę. Esant stipriam įvorės nusidėvėjimui, automobilis taip pat tampa sudėtingiau valdomas, ypač judant didesniu greičiu – jis tarsi plaukioja kelyje. Taip yra dėl to, jog nuolat keičiasi atstumas tarp šakės ir rato. Štai kaip tai atrodo tikrovėje:
Kiekvienas iš keturių automobilio ratų turi atskirą sailentbloką. Kurioje vietoje silentblokai yra mašinos pakaboje, galite matyti žemiau pateiktoje nuotraukoje. Mėlynas daikčiukas juodu apvadu ir yra sailentblokas. Jų formos, tvirtinimo būdai, vieta pakaboje, žinoma, kiekviename automobilio modelyje yra skirtingi. Šios detalės kainos taip pat nevienodos.
Autoserviso darbuotojas demonstruoja, kaip atrodo susidėvėjęs Volkswagen super vabalo sailentblokas (Youtube nuoroda):
Priežastys, lemiančios sailentblokų dilimą
Didžiausią nusidėvėjimą sailentblokams arba kitaip guminėms įvorėms daro duobėti ir prasti keliai bei, žinoma, vairuotojo vairavimo savybės. Kiekvienas smūgis į kelio nelygumą persiduoda ne tik ratams, bet ir pakabai. Einant laikui kiekvieną kartą švelnindami šiuos smūgius sailentblokai pradeda dilti. Jų neremontuojant ir nekeičiant naujais, gali būti pažeistos kitos automobilio dalys. Neprotingas ir neatsakingas vairavimas taip pat smarkiai įtakoja sailentblokų ilgaamžiškumą: jeigu vairuotojas nesaugo automobilio, bandydamas išvengti duobių ar nemažina greičio, matydamas aiškius ir pavojingus kelio nelygumus, nestabdydamas lekia per gulinčius policininkus – natūralu, kad sailentblokai patirs didesnę apkrovą ir tarnaus ženkliai trumpesnį laiko tarpą.
Remigijus
Ačiū už išsamų aprašymą. Žymiai aiškiau ką keičia ir kodėl.