Sukibimo kontrolės ženklas. 4 svarbūs dalykai, kuriuos turite žinoti
Užsidegė automobilio traukos arba sukibimo kontrolės ženklas TCS (traction control system) ir laikui bėgant neišsijungia? Jis praneša apie sugedusį arba neveikiantį sukibimo kontrolės modulį – elektroninę automobilio saugumą užtikrinančią sistemą.
Straipsnio turinys:
Sukibimo kontrolės sistema dar kartais netiksliai verčiama “traukos kontrolės sistema” (TCS) reikalinga tam, kad būtų išvengta automobilio kontrolės praradimo esant nepalankioms oro ir kelio sąlygoms, pavyzdžiui, sningant, susidarant ledui ant kelio dangos ar lyjant.
Kaip veikia sukibimo kontrolės sistema?
Ratų jutikliai naudojami tam, kad traukos kontrolės sistema (TCS) galėtų automatiškai stabdyti tam tikrus ratus ir taip neutralizuoti per didelį ir per mažą slydimą/kontrolės praradimą posūkyje. Taip pat gali būti automatiškai panaudotas variklio sūkių skaičiaus sumažinimas, kad vairuotojui būtų lengviau išlaikyti transporto priemonės kontrolę. Sukibimo kontrolės sistemą (TCS) sudaro ratų greičio jutikliai, solenoidai, elektrinis siurblys ir aukšto slėgio akumuliatorius.
Ratų sukimosi greičio jutikliai stebi kiekvieno rato sukimosi greitį. Solenoidai naudojami tam tikroms stabdžių grandinėms neutralizuoti. Elektrinis siurblys ir aukšto slėgio akumuliatorius sukuria stabdžių slėgį ratui, ar ratų grupei, kurie praranda sukibimą. Traukos kontrolės sistema (TCS) veikia kartu su stabdžių antiblokavimo sistema (ABS), o šioms sistemoms stebėti ir valdyti dažnai naudojamas tas pats valdymo modulis. Todėl kai kurie traukos kontrolės sistemos (TCS) ir stabdžių antiblokavimo sistemos (ABS) gedimo simptomai dažnai būna panašūs arba vienodi.
Kai traukos kontrolės modulis veikia netinkamai, sukibimo kontrolės saugos funkcija bus išjungta. Esant nepalankioms oro sąlygoms gali būti sunkiau išlaikyti transporto priemonės kontrolę. Prietaisų skydelyje gali užsidegti sukibimo kontrolės sistemos (TCS) įspėjamoji lemputė, o traukos kontrolės sistema (TCS) gali būti įjungta visą laiką arba visiškai išjungta. Jei traukos kontrolės sistema (TCS) ir stabdžių antiblokavimo sistema (ABS) turi tą patį modulį, gali būti kilti papildomų problemų ir su stabdžių antiblokavimo sistema (ABS).
1. Užsidega traukos kontrolės sistemos įspėjamoji lemputė
Kai sukibimo kontrolės modulis sugenda arba neveikia, dažniausiai tai parodo prietaisų skydelyje užsidegusi sukibimo kontrolės sistemos (TCS) įspėjamoji kontrolinė lemputė. Tai rodo, kad yra rimta problema ir ją reikia kuo greičiau spręsti.
2. Sukibimo kontrolės ženklas (TCS) neišsijungia / neįsijungia
Sukibimo kontrolės sistemos (TCS) jungiklis kai kuriuose automobiliuose įrengtas kaip atskiras mygtukas – funkcija ir suteikia vairuotojams galimybę įjungti ir išjungti sukibimo kontrolę. To gali prireikti situacijose, kai reikia atlaisvinti ratus ir pagreitinti važiavimą. Jei traukos kontrolės modulis sugenda, sukibimo kontrolė gali likti įjungta net ir išjungus jungiklį. Taip pat gali būti, kad sukibimo kontrolės išjungti nepavyks. Svarbu pažymėti, kad nors tai gali būti sugedusio sukibimo kontrolės modulio požymis, tai taip pat gali būti požymis, kad sukibimo kontrolės jungiklis veikia netinkamai ir jį reikia pakeisti.
3. Sukibimo kontrolės sistemos (TCS) funkcijų praradimas
Jei sukibimo kontrolės modulis sugenda, gali būti sunkiau išlaikyti automobilio kontrolę stabdant nepalankiomis oro sąlygomis, pavyzdžiui, esant ledui ar lietui. Sukibimo kontrolės sistema (TCS) ir stabdžių antiblokavimo sistema (ABS) dirba paraleliai, kad išlaikytų optimalų valdymą, kai važiuojama sudėtingomis sąlygomis, kai vandens sluoksnis dengia kelią. Dažniausiai automobilis nehidroplanuoja pakankamai ilgai, kad reikėtų įjungti sukibimo kontrolės sistemą (TCS). Tačiau kai sukibimo kontrolės sistema (TCS) veikia netinkamai, ji nepadeda išlaikyti automobilio kontrolės įvykus hidroplanavimo incidentui.
4. Stabdžių antiblokavimo sistemos (ABS) funkcijų praradimas
Jei traukos kontrolės sistema (TCS) ir stabdžių antiblokavimo sistema (ABS) turi tą patį modulį, gali būti, kad bus prarastos taip pat ir stabdžių antiblokavimo sistemos (ABS) funkcijos. Gali sumažėti galimybė saugiai stabdyti, stabdant gali tekti labiau spausti stabdžių pedalą, be to, didesnė hidroplanavimo ir sukibimo su kelio danga praradimo tikimybė.
Istorija
Šiuolaikinių elektroninių traukos kontrolės sistemų pirmtakas – riboto praslydimo diferencialas – buvo naudojamas didelio sukimo momento ir didelės galios galiniais varomaisiais ratais varomuose automobiliuose. Riboto praslydimo diferencialas yra mechaninė sistema, kuri perduoda santykinai nedidelį galios kiekį neslystančiam ratui, tačiau vis tiek leidžia šiek tiek jam prasisukti.
1971 m. “Buick” pristatė sistemą “MaxTrac”, kuri naudojo ankstyvą kompiuterinę sistemą, nustatančią galinių ratų sukibimą ir moduliuojančią variklio galią tiems ratams, kad būtų užtikrinta didžiausia trauka. 1971 m. tai buvo išskirtinis “Buick” gaminys, todėl jį buvo galima pasirinkti visuose pilno dydžio modeliuose, įskaitant “Riviera”, “Estate Wagon”, “Electra 225”, “Centurion” ir “LeSabre”.
1979 m. “Cadillac” pristatė traukos stebėjimo sistemą (TMS) atnaujintame “Eldorado” modelyje.
Vienas iš būdų, kaip išjungti TCS ženklą, jeigu turite Mazda automobilį šiame video: