Pilnas kuro bakas

Pilnas kuro bakas. Kodėl negalima to įgyvendinti techniškai?

Pilnas kuro bakas. Misija neįmanoma? Beveik kiekvienas, kuris yra sėdėjęs prie automobilio vairo, yra pylęs degalus į degalų baką iki pat “viršaus” – kol jis tapdavo “pilnas”. Kai bakas prisipildo, pistoletas skleidžia garsų “cvaktelėjimą” ir kuras nustoja tekėti. Antgalis gali nustatyti, kada bakas yra pakankamai pilnas, ir nutraukia srautą tiek saugumo sumetimais, tiek dėl degalų garų kanistro, prisidedančio prie transporto priemonės taršumo mažinimo.

Nors atrodo paradoksalu, tačiau degalų sistemoje yra įrenginys, kuris neskirtas degalams laikyti: degalų garų kanistras atlieka svarbų vaidmenį, apie kurio egzistavimą dauguma žmonių net nežino.

Benzinas ir kitos kuro rūšys išskiria garus, kurie yra sprogūs, toksiški ir labai lakūs. Be to, garų debesį daug sunkiau pastebėti atvirame lauke nei nulašėjusį benzino lašą. Nors garus kurkas sunkiau identifikuoti, tačiau jų nuotekis gali būti gerokai pavojingesnis.

Anksčiau automobiliuose buvo naudojami degalų dangteliai, kuriais iš degalų bako buvo išleidžiami garai, kad nesusidarytų per didelis slėgis. Nors tai leido apsaugoti degalų baką, pasekmės aplinkai buvo nepalyginamai keliančios didelę žalą. Kuro garai yra pavojingos dujos, kurios neigiamai veikia orą, kuriuo kvėpuojame ir labai prisideda prie besiformuojančio smogo ar prastų oro sąlygų miestuose.

Nenuostabu, kad šiuolaikiniuose automobiliuose dujų garų degalų bake problema sprendžiama daug geriau ir racionaliau – ją padeda išspręsti  degalų garų kanistras. Ši maža detalė, panaši į akvariumo filtrą, yra pripildyta anglies, padedančios sulaikyti garus ir leidžiačios iš degalų bako (ir karbiuratoriaus, jei reikia) išgaravusioms dujoms grįžti į degalų sistemą ir sudegti variklyje. Degalų skystis, užliejęs šią dalį, sumažina garų kanistro efektyvumą ir gali netgi pakenkti tiek, kad garų kanistras taps visiškai nefunkcionuojantis. Dėl to teks atlikti gana brangų remontą, tačiau viso to galima lengvai išvengti.

Nepilkite degalų į baką po to, kai kuro pildymo pistoleto – rankenos vožtuvas sustabdo degalų srautą

Yra daugybė būdų, kaip apeiti degalų kiekio kuro bake kontrolės mechanizmą, sustabdantį degalų srautą, kai bakas yra pakankamai pilnas. Kai kurie žmonės nuolat traukia pistoletą – rankeną, kad siurblys vis sustotų, kol įsitikina, kad bakas pilnas. Kiti pakelia degalų pildymo rankeną iš degalų įpylimo angos, kad vožtuvas neužsidarytų. Bet kokiu atveju dėl tokios praktikos skysti degalai gali patekti į garų kanistrą, be to, kuras gali išsilieti ant žemės.

Išsiliejęs kuras kelia bereikalingą pavojų, todėl degalinės deda daug technologinių pastangų, kad to išvengtų. Pripildant baką, kuras gali išsilieti iš degalų įpylimo angos kaklelio ant baką pildančio asmens ir aplink jį esančios žemės. Jums pasiseks, jei taip nutikus, automobilio salone jausite tik kuro kvapą. Tačiau gali nutikti ir taip, kad išsiliejęs kuras taps nelaukto gaisro šaltiniu, dėl kurios nustos galioti visi turime draudimai, be to, gali būti padaryta nepataisoma žala sveikatai ar net gyvybei.

Skaitykite kitus straipsnius skyriuje: “Kitos temos”.

Žiūrėkite video apie tai, kodėl svarbu neperpildyti kuro bako: Importance of Not Overfilling Gas Tank – Costly Automotive Repairs

Pilnas kuro bakas

 

About the Author /

redakcija@taisauautomobili.lt

Tiesiog vairuotojas, kuris nuolat stresuoja, kai kas nors nutinka jo automobiliui ir paniškai nerimauja, kai reikia eilinį kartą važiuoti į servisą. Dėl to įkūriau šį tinklapį, kuriame ieškau paprastų sprendimų ir duodu patarimus išspręsti dalykams, kurie kartais atrodo panašūs į didelį dramblį, nors tėra mažos musės. Pažinkime savo automobilius drauge.

Post a Comment

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.