kaip vairuoti automatą

Kaip vairuoti automatą – automobilį su automatine greičių dėže?

Kaip vairuoti automatą – svarbiausias niuansas atsakant į šį klausimą yra darbas su kojomis: kairė koja nėra naudojama, dešinė koja yra atsakinga ir valdo tiek stabdžio, tiek greičio pedalą. 

Pirmoji pastaba triviali ir banali, bet vis dar dažnai tenka išgirsti nepatyrusius vairuotojus pasakojant, kaip jie vairuoja automatus ir, kad jie tai daro abejomis kojomis. Nežinote, kodėl tai gali būti labai pavojinga? Naudojami kairę koją stabdžiui, o dešinę greičiui, jūs rizikuojate instinktyviai, nevalingai – susidarius sudėtingai eismo situacijai – nuspausti vienu metu ir stabdžius ir akseleratorių. Galite pafantazuoti, kaip tokiu atveju elgsis automobilis. Jūs niekada nesukursite panašaus pavojaus kelyje, jeigu išimtinai dešinei kojai paskirsite valdyti abu pedalus. Be to, lygiagretus abiejų pedalų naudojimas lemia greičių dėžės perkaitimą, didina nusidėvėjimą ir gali pažeisti tam tikrų dalių pažeidimus.

Ar galima junti neutralią pavarą, važiuojant nuokalne?

Ne, automatinėje greičių dėžėje neutrali padėtis naudojama tik stovint. Jeigu važiuodami nuo kalno įjungsite N, nutrauksite tiesioginę variklio jungtį su pavarų dėže, o tai reiškia, kad negalėsite greitai sureaguoti atlikdami manevrą ar norėdami pagreitinti automobilį.

Pavaros krypties perjungimas

Pavarų dėžei galite pakankti staiga perjungę atbulinę eigą kol automobilis dar nėra visiškai sustojęs važiuodamas į priekį ir atvirkščiai. Turite pilnai sustoti ir tik tada keisti judėjimo kryptį.

D raide pažymėta pozicija

Jeigu stovėsite ilgiau, nepalikite greičių dėžės įjungtos D padėtyje. Greičių dėžė šioje pozicijoje yra aktyvi, jos dalys gali įkaisti ir skatinti greitesnį nusidėvėjimą.

Transmisijos tepalai

Jeigu jūsų automobilio borto kompiuteris automatiškai nepraneša, kada laikas atlikti technines apžiūras, žinokite, kad greičių dėžės tepalus reikia reguliariai keisti – vidutiniškai, kas 70,000 km.

Automatinės transmijos gedimas

Jeigu pastebėjote, kad automatinė transmisija neveikia, arba veikia defektyviai, tokio automobilio neveiruokite – galite pakenkti dar labiau. Išsikvieskite pagalbą, kad automobilis būtų saugiai nutemptas į autoservisą.

Automobilio “siūbavimas”

Įstrigę sniege ar purve, nebandykite “siūbuoti” automobilio perjunginėdami greitai iš D į R poziciją ir atvirkščiai. Tai labai kenksminga automatinei pavarų sistemai.

Žemiau rasite video, kuriame visus pamokymus galėsite išvysti gyvai, o čia dar keletas temų automatinių automobilių savininkams:

Kaip vairuoti automatą – video siužetas

Išsamus video, kaip vairuoti automobilį su automatine pavarų sistema:

 

kaip vairuoti automatą

About the Author /

[email protected]

Tiesiog vairuotojas, kuris nuolat stresuoja, kai kas nors nutinka jo automobiliui ir paniškai nerimauja, kai reikia eilinį kartą važiuoti į servisą. Dėl to įkūriau šį tinklapį, kuriame ieškau paprastų sprendimų ir duodu patarimus išspręsti dalykams, kurie kartais atrodo panašūs į didelį dramblį, nors tėra mažos musės. Pažinkime savo automobilius drauge.

Post a Comment

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.