automobilio paruosimas ziemai

Kaip paruošti automobilį žiemai?

Vienas iš automobilio – beje, kaip ir daugelio kitų mechanikos ir elektronikos prietaisų – kokybės rodiklių yra jo eksploatacijos patikimumas, esant ypatingai aukštai ar žemai temperatūrai. Ypatingai daug gedimų ar laikinų sutrikimų nutinka žiemos metu. Tam tikros žinios ir išankstinis transporto priemonės paruošimas ekstremaliam orui, gali išspręsti ne vieną problemą ir palengvinti jos priežiūrą šaltuoju metų laiku. Taigi, kaip paruošti automobilį žiemai?

 

Universalios padangos ar žieminės?

 

Išriedėjęs iš gamyklos automobilis dėvi universalias padangas. Jų tipas yra optimizuotas sunaudojamo kuro ekonomijai, minimaliam triukšmo lygiui ir tam tikram kilometražui. Visiems metų laikams tinkančios padangos savo savybes geriausiai atskleidžia sausuose, šlapiuose ir keliuose minimaliai padengtuose sniegu.

 

Rimčiau pasnigus, tokių padangų galimybės išsenka. Ledas ir sniegas neleidžia užtikrinti tinkamo sukibimo su padangos protektoriumi ir tiek pagreičio įgyjimas tiek stabdymo kelias tampa ilgesni ir automobilio valdymas sunkėja.

 

Bet kuriuo atveju šis punktas yra nr. 1, kuo turite pasirūpinti vairuodami automobilį Lietuvos keliais, nes tai yra prievolė ir vairotojai nekeičiantys sezoninių padangų gali būti nubausti kelių policijos. Ši tema visgi išlieka diskutuotina ir turi skirtingų stovyklų šalininkų. Plačiau galite pasiskaityti straipsnyje: Amžinas klausimas: ar reikia ir kada reikia keisti vasarines padangas į žiemines?

 

Padangų oro slėgis

 

Atėjus žiemai būtina pasitikrinti padangų oro slėgį. Reikia žinoti, kad krentant temperatūrai, mažėja ir slėgis padangose. Temperatūrai sumažėjus vienu laipsniu pagal Celsijų, oro slėgis padangose vidutiniškai nukrenta 0.19 PSI. Jeigu tikrinote slėgį lapkričio mėn., tai nieko nereiškia. Sausio mėn. temperatūra gali būti dar labiau nukritusi ir slėgis padangose gali būti pakitęs.

 

Akumuliatoriaus priežiūra

 

Iš tiesų, akumuliatorius žmonės vis dar pamiršta per daug dažnai. Tarsi gyventume Kalifornijoje ar važinėtume kabrioletu, kokioje nors atogrąžų juostos šalyje. Reikia suprasti, kad akumuliatorius yra paprastai kalbant baterija ir kaip baterija nusėda jūsų telefone ar elektroniniame dantų šepetėlyje, lygiai taip pat ji gali nusėsti ir jūsų automobilyje.

 

Šaltas oras reiškia didesnę apkrovą akumuliatoriui. Varikliui užkurti reikia papildomos energijos, tuo tarpu akumuliatorius esant žemai temperatūrai greičiau praranda sukauptą galią. Todėl artėjant žiemai, vertėtų pasitikrinti akumuliatoriaus būklę. Vidutinė jo tarnavimo trukmė yra maždaug 4 metai. Praėjus šiam laikotarpiui, šansas, kad akumuliatorius iškrės piktą pokštą, smarkiai padidėja. Jeigu jį įsigyjote turguje ar iš neaiškaus prekybininko jo, galiojimas gali būti ir trumpesnis.

 

Akumuliatoriaus jungtys taip lemia jo darbo kokybę. Jei pastebėjote koroziją, atjunkite laidus ir užpilkite ant kontaktų sodos ir vandens tirpalą. Jis turėtų pašalinti susidariusią koroziją.

 

Taip pat galite įsigyti specialias apsaugas – izoliatorius, apgaubiančius  akumuliatorių ir šiuo papildomu sluoksniu sukuriančios papildomą apsauginį ir šiluminį šarvą, pagerinantį jo veikimą žemos temperatūros sąlygomis.

 

Plovimas ir vaškavimas

 

Prieš iškrentant pirmajam sniegui patartina automobilį nuplauti ir nuvaškuoti. Rūdys ir oksidacija yra pagrindiniai transporto priemonės kenkėjai, ypač gerai savo darbą atliekantys esant drėgnam ir šaltam metų laikui. Todėl ši apsauga leis išsaugoti automobilį sveiką ilgesnį laiką.

 

Jeigu paslauga naudositės savitarnos plovyklose, stenkitės kuo atidžiau nuplauti sniego, druskos ir purvo apnašas. Kiek įmanoma nuplaukite automobilio apačią. Druska renkasi įvairiuose sunkiai prieinamuose plyčiuose ir kampuose, todėl – jei nebus pašalinta – greitai pavers metalą rūdimis.

 

Nuotraukos šaltinis: https://www.flickr.com/ Naudojama pagal licenziją: https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/

About the Author /

[email protected]

Tiesiog vairuotojas, kuris nuolat stresuoja, kai kas nors nutinka jo automobiliui ir paniškai nerimauja, kai reikia eilinį kartą važiuoti į servisą. Dėl to įkūriau šį tinklapį, kuriame ieškau paprastų sprendimų ir duodu patarimus išspręsti dalykams, kurie kartais atrodo panašūs į didelį dramblį, nors tėra mažos musės. Pažinkime savo automobilius drauge.

Post a Comment

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.